Eerste indrukken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marretje - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marretje - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Marretje

Blijf op de hoogte en volg Marretje

04 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi familie, vrienden, collega's;)

Nou hier dan de eerste levenstekenen vanuit Paramaribo Suriname. Ik ga maar bij het begin beginnen en probeer er een verhaal van te maken dat te volgen is:) De reis hier naar toe was vreselijk lang en vermoeiend. Eerst drama met de koffers inchecken. Koffer te zwaar, koffer te groot. Wat een gedoe. Tot 3x toe in een rij staan maar uiteindelijk koffer afgegeven en richting vliegtuig. De vlucht op zich wat goed te doen en ging redelijk snel. Maar eenmaal in Suriname maakten we meteen kennis met de layback cultuur. Doodmoe van de reis moesten we natuurlijk eerst wachten op onze koffers. Eindelijk door naar het busje wat ons naar onze kamer zou brengen. Er gingen nog meer toeristen mee. Bij elkaar hebben we bijna 3 uur rondgereden door Paramaribo voordat ik op mijn kamer was. De chauffeur wist niet waar de straten waren en vroeg het aan de mensen in het busje. Toeristen uit Nederland die weten precies hoe je hier rijden moet ja.... Maar goed op mijn kamer aangekomen werd alles uitgelegd, waar alles zat en hoe alles werkte. Ik hoop maar dat ik op de goede momenten ja en nee heb geknikt en geschud want heel veel heb ik niet mee gekregen:) Eenmaal alleen op mijn kamer kwam het gevoel "daar zit je dan op je kamertje". Helemaal alleen (Berdien die met me mee zou was/is ziek en komt een paar weken later. Gelukkig reis ik wel met een ander meisje maar die zit in een ander huis en in een heel andere wijk van Paramaribo. Vandaar dus dat ik alleen zit). Heb alleen mijn pyjama uit mijn koffer gepakt en ben gaan slapen. Morgen zien we wel weer..

De volgende dag kwam het pas goed binnen.... IK BEN IN SURINAME;) Geweldig mooi land. De eerste keer boodschappen doen in een super klein supermarktje. De eerste keer in een taxi zitten. De eerste keer... Zo kan ik nog wel ff doorgaan;) We hebben kennisgemaakt met de reisorganisatie en met onze contactpersoon hier in Paramaribo. Aansluitend meteen een city-tour in de hitte. Wat was dat afzien. De gids had gelukkig door dat we moe waren na bijna 2 uur door de stad sjouwen en super warm. Hij belde een taxi en vanuit de taxi ging het verder door de stad. De hele geschiedenis gehoord en bijzondere dingen gezien. Eenmaal thuis meteen een koude douche (warm water is er niet;p), heeerlijk.... !!!

Al zoveel nieuwe, mooie en bijzondere indrukken opgedaan. Vandaag weer zo'n dag. Kennismaking met het kindertehuis Claudia A. Hier zitten verlaten en weeskinderen. Sommigen zijn besmet met HIV. Met de taxi ernaartoe. Super druk in de stad want een belangrijke weg was afgezet omdat er een pand (winkel) gister is afgebrand.
In het tehuis werden we vriendelijk begroet door alle kinderen en door één van de zusters (zo noemen ze de vrouwen die voor de kinderen zorgen). De kinderen hebben hier nu vakantie en zijn dus allemaal thuis. Zo schrijnend. Zoveel kinderen, zo weinig ruimte en het ziet er allemaal nogal oud uit. De eerste kennismaking met de andere zusters ging voorspoedig. We waren van te voren gewaarschuwd dat ze een beetje stug konden zijn, maar dit viel erg mee. Afspraken gemaakt over welke dagen we komen werken en van hoe laat tot hoe laat. We zaten al een tijdje te wachten tot de directrice zou komen en waar we dus de afspraken mee moesten maken. Bleek die er al te zijn en wij maar wachten en wachten;p. Nou ja we hadden meteen al leuk contact met een gehandicapt meisje en wat anderen kinderen;). De verdere dag hebben we wat gewinkeld. De eerste souvenirs zijn binnen...;)

Nou dit was het wel zo'n beetje voor nu. Volgende week van maandag t/m donderdag hebben we een jungletour. De week daarop 15 september beginnen we echt met werken in het tehuis. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.. Bedankt iedereen voor de leuke en lieve berichtjes. En moe bedankt voor jullie gave cadeautje!! Ik heb een traantje weggepinkt maar ook gelachen wat jullie allemaal geschreven hadden;)

Liefs vanuit het warme Suriname,
Marretje

  • 04 September 2014 - 23:42

    Marijke Kerkhof:

    Ben heel erg trots op je Marretje ♡

  • 05 September 2014 - 01:47

    Wilma:

    Ha Marretje, in het rijtje van alle eerste dingen hoort natuurlijk ook de eerste reacties op je blog ;-)
    Je grote droom is nu echt begonnen! Heel veel succes, sterkte in de moeilijke momenten en zegen toegewenst! Geniet met volle teugen want voordat je het weet zit je weer in het vliegtuig terug! Liefs, Wilma

  • 05 September 2014 - 07:52

    Asna :

    Hoi zuster marretje
    Welkom in sarang condere in sur .tja dat verhaal in het begin is allemaal duidelijk .
    maar gelukkig heb je een goeie reisorganisatie .

    Suces maak er wat van .

    in de jungele is zeker leuk / niet te warm maar lekker fris en ontspanning .

    ik zal je volgen .

    grt asna




  • 05 September 2014 - 08:34

    Harmke:

    Lieve Mar,
    ik ben net wakker en zie een bericht van jouw, gezellig even lezen, je hebt het goed weergegeven!gaat de jungle tocht , toch door!ik ben trots op je, en zou zeggen hou vol , I love you , en tot de volgende keer.

  • 05 September 2014 - 17:35

    Tante Betty:

    Hier een berichtje van je tante Betty, zit onder het lezen van je bericht aan een bord spaghetti (rijmt ook nog).
    Ik hoop dat je een mooie en een gezegende tijd daar mag hebben.
    Je hoort nog wel van mij.

    Liefs je tante.

  • 07 September 2014 - 18:24

    Marjanne:

    Hoi marretje, ik vind het super van je, ik zou het niet kunnen, respect hoor, heel veel plezier, groetjes Marjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marretje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 13562

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 26 November 2014

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: