Ik heb weer genoeg te vertellen;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marretje - WaarBenJij.nu Ik heb weer genoeg te vertellen;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marretje - WaarBenJij.nu

Ik heb weer genoeg te vertellen;)

Door: Marretje

Blijf op de hoogte en volg Marretje

09 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi alle lieve mensen;)

Hier weer een berichtje vanuit Suriname. Allereerst bedankt voor alle lieve berichtjes via waarbenjij, facebook en whatsapp. Geweldig hoe jullie meeleven.

De allereerste zondag dat Berdien hier in Suriname was, hebben we meteen een hachelijk avontuur beleeft. Een gekko zo groot als dat ik nog niet gezien heb, in de kamer van Berdien. Ik erachteraan met Berdien gillend achter me....;p Maar dat ding was veel te snel dus dat wilde niet echt lukken. Uiteindelijk verdween hij achter de spiegel. Daar konden we hem niet meer ontdekken. Misschien via een gat naar buiten. We weten het niet. Onze vriend Gerrit de Gekko nooit meer gezien. Wel veel kleinere versies. Broertjes en zusjes misschien..:) Wie weet wat voor familie hier boven onze hoofden loopt:-D.

De laatste week bij stichting Claudia A zit erop. Afgelopen donderdag afscheid genomen. De andere vrijwilligers hadden een sport-ochtend georganiseerd. Gezellige tijd gehad met de kinderen. Veel knuffels en kusjes toen we afscheid namen. De directrice was heel blij met alle pleisters, paracetamol, en steriele gaasjes. Ik had ook heel veel nieuwe sokjes meegekregen vanuit de winkel van mijn vader, die voor een deel aan Claudia A gegeven. Wel jammer dat ik na 3 weken alweer afscheid moet nemen. Al die kindjes, wat zal hun toekomst zijn. Ondanks dat er een paar stugge zusters waren toch een super tijd gehad met de kinderen. Dat knuffelen en aandacht vragen dat doet wat met je. Ze weten dat ze voor aandacht en liefde bij de vrijwilligers moeten zijn. En dan doen te dan ook veelvuldig;) Helemaal niet erg!!

Afgelopen zaterdag zijn we naar de vlindertuin en naar de cola-kreek geweest. De vlindertuin was heel mooi met 20 verschillende soorten vlinders. Ook hadden ze schildpadden en slangen. De cola-kreek is een kreek waar het water helemaal zwart is. Net als cola. Dit komt door de bladeren van een bepaalde boom die daar groeit. Heel bijzonder om te zien. Hier heerlijk gerelaxt in onze eigen hangmat;) En natuurlijk meerdere malen afgekoeld in het water. Super dagje gehad..!!

Van de week kennisgemaakt met het nieuwe project. Ramoth kindertehuis. Dit is van het 'Legers des Heils'. Op dit moment wonen er 18 kinderen in de leeftijd van 7 t/m 15 jaar. Ze hebben een crèche voor extra inkomsten in het gebouw van Ramoth. Hier mogen wij in de ochtend ook hulp bieden. Veel personeelsleden zijn ziek waardoor ze onze hulp heel goed kunnen gebruiken. Er is op dit moment een virus die overgebracht word door een vlieg. Chikungunya heet de vlieg en daar is het virus naar vernoemd. De scholen zijn een week later begonnen i.v.m besmettingsgevaar. Veel bedrijven, kindertehuizen en mensen in de stad zijn al ziek. Hoge koorts, rode vlekken op benen en gewrichtspijn zijn de verschijnselen. Wij wonen net buiten het centrum van de stad en hebben tot nu toe nog geen last gelukkig!!! Deze vlieg steekt vooral overdag. Een klamboe helpt dus ook niet veel! Hopen dat het ons bespaard mag blijven.

Gister (woensdag) een dagje naar een lokaal dorp geweest: Santigron, letterlijk vertaald: Zand grond. Hier verschillende lokale indiaanse dansen gezien. Heel mooi omdat eens mee te maken. De allerlaatste dans mochten we meedoen;) Zien jullie me al staan??!!:-D Was wel echt super gaaf om te zien en te doen!
Vrijdag gaan we beginnen bij Ramoth. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!!

Xx Marretje

  • 09 Oktober 2014 - 16:53

    José:

    Zo je eerste missie zit erop . Wat zullen ze jullie missen.
    Nu de vlgd groep kinderen al jullie aandacht en liefde geven .
    Heel veel succes ermee . Wel hoop ik dat jullie gezond blijven .
    Ik kijk uit naar het vlgde verslag .
    Dikke kus vanuit Lelystad .

  • 09 Oktober 2014 - 17:47

    Matthanja:

    Hey Marretje en Berdien,

    Wat leuk om weer eens even een update te krijgen van jullie gebeurtenissen daar.
    Ziet er allemaal bijzonder uit.
    Blijven jullie nu de hele tijd op ene plek zitten of verhuizen jullie straks nog een keer?
    Geniet ervan en houdt ons op de hoogte!

    Groetjes

  • 09 Oktober 2014 - 17:51

    Henriëtte:

    Dag meiden.

    Wat een mooi verhaal weer. Ontroerend je zo bezig te zien met deze kinderen.
    Gods zegen toegewenst hoor. Zal niet altijd makkelijk zijn.

    Groetjes uit Nagele

  • 09 Oktober 2014 - 21:28

    Tante Betty:

    Op het moment dat ik dit type zit ik lekker met mijn voeten in een badje met Urk-fm aan.
    Heb net weer even wat geldenvelopjes gemaakt voor de bazar die we D.V.7 november hopen te hebben.
    Dus jullie hebben in het kort kennis gemaakt Gerrit? Is maar goed dat ik daar niet zit, ik had het zaakje bij elkaar gegild. Niks voor mij dat ongedierte, mijn petje af voor jullie. Je schrijft mooie korte stukjes, sommige schrijven van die ellenlange stukken aan elkaar wat niet prettig te lezen is. De tijd schiet al weer aardig op voor jullie, maar geniet er nog maar van en doe Berdien de groeten.

    Groetjes tante Betty

  • 09 Oktober 2014 - 23:03

    Harmke:

    zo kanjers,

    weer heel wat beleeft lees ik wel. leuk weergegeven, en niet zo lang ,dat leest lekker!
    ja afscheid nemen is nooit leuk, maar jullie hebben je best gedaan en laten zien wat naastenliefde is,
    op naar de volgende uitdaging. het gaat zeker weer lukken, een goeie tijd daar ook toegewenst en laat jullie liefde maar stromen, dan mag je er ook zegen op verwachten, wij bidden voor jullie en voor de kinderen, en voor de leiding,

    veel liefs van je moe xxxxxx

  • 10 Oktober 2014 - 12:23

    Jacoba:

    Heeeeeeey jullui!

    Wat een top-story met Gerrit!
    Whaha, ik zien jullie al vliegen duur de kamer!
    Ja Berdien, zokke klussies moet je Mar loaten opknappen, die is niet bange vor ongedierte.

    Goed beskrieven julluis stok over wat jullui doar doen enzow.
    Tis te hopen dat jullui niet ziek worren, want dan bin je varder van huus!

    Nou maiden, vuul succes!
    Op nor de volgende storys!

    Liefs Jacoba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marretje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 13545

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 26 November 2014

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: